UPPDATERING
Nu ska alla kunder ha strömmen tillbaka. Om det är någon som fortfarande är strömlös som vi inte har upptäckt ber vi er att felanmäla det till 063-14 92 00

Viktigt, gå inte i närheten av träd som fallit över ledning, ledning som ligger på marken eller skadad ledning. Det kan vara mycket farligt. Felanmäl gärna skada på elnätet till 063-14 92 00

Till Avbrottskartan

Felanmälan vid avbrott

Innan du ringer och felanmäler ett avbrott ber vi dig att kontrollera några saker.

Vid strömavbrott

  1. Är det bara delar av hemmet som är strömlöst? Försäkra dig om att det inte är en säkring som har löst ut. Kontrollera både säkringarna i din elcentral inomhus och vid din elmätare utomhus.
  2. Är hela hemmet strömlöst, kontrollera att din jordfelsbrytare inte har löst ut.
  3. Se efter om dina grannar också är utan ström. Du kan även kolla avbrottskartan.
  4. När du kollat punkt 1-3, ring 063-14 92 00 för att felanmäla.

Vid fjärrvärmeavbrott

  1. Kontrollera att det inte är din fjärrvärmecentral det blivit fel på. Läs manualen för din fjärrvärmecentral.
  2. Om felet inte går att hitta hemma hos dig − ring oss på 063-14 92 00 och gör en felanmälan.